Kalam Tarian Cinta

Basnah Anna Hassan

Terpuruk pada amarah sang mempelai
telah jadikan penat penuh lunglai
segera kegundahan datang membelai
terantuk pada temaram yang tergerai

Jika aku jadi malam
kau jadi bulan terang
dan kuhabiskan kelam
walau tanpa bintang

sampaikan rinduku wahai..angin
aku disini terkapar penuh dingin
sampaikan cintaku,wahai..amarah
biar redam semua keluh kesah
Sandingkan kita bersama makna
sebab kita punya destinasi indah
Semaikan rasa penuh suka
sebab kita tak ingin ada gundah

dan aku ingin mencintaimu
dengan sederhana












Bayu mencipta nyanyian sendu
Mencengkam sayu pelukan rindu
Terbuai waktu dalam gelombang pilu
Memaksa aku tenggelam dalam semu
Tanpa sedar emosi datang menganggu

Terkedu aku dalam pelukan bayanganmu
Mengundang kepahitan memori sejarah silam
Bersama kelukaan dalam gerimis aku terendam
Ternyata kenangan silam gagal aku lupakan

Maafkanlah kasih...maafkanlah sayang
Dipersimpangan dilemma aku terbuai
Kurangkai kekelaman memori dalam diam
Bersama kegundahan kian aku bersemayam

Kelukaan dulu kian menjeratku semakin dalam
Bahtera kulayarkan hanyut hilang dari kawalan
Tanpa kesedaran kau turut telah ku lukakan
Tenggelam aku dalam tangisan impian semalam

Maafkanlah aku wahai sayang.....
Izinkanlah aku terus terbang bersayap
Bersama rangkaian kasihmu tanpa persoalan
Dalam belaian cintamu tanpa pertanyaan
Aku juga insan sepertimu punya perasaan.


Basnah Anna Hassan
5/4/2011
Singapura

Categories:

Leave a Reply